ААТ «Гомельскі бялкова-тлушчавы завод ” з высокімі вынікамі і добрымі перспектывамі рыхтуецца сустрэць свой 40-гадовы юбілей

ОАО «Гомельский белково-жировой завод» с высокими результатами и хорошими перспективами готовится встретить свой 40-летний юбилей

Адкрытае акцыянернае таварыства “Гомельскі бялкова-тлушчавы завод” у сваім родзе ўнікальнае. З аналагічных прадпрыемстваў па перапрацоўцы і ўтылізацыі жывёльнай сыравіны, якія ў савецкі час дзейнічалі ў розных абласцях нашай рэспублікі, яно адзінае захавала статус дзяржаўнай арганізацыі. Пры гэтым па эфектыўнасці дзейнасці завод не саступае канкурэнтам-прыватнікам. Пра тое, што з’яўляецца залогам паспяховай працы яго працоўнага калектыву, даведвалася журналіст “Маяка”.

5fb4f5b4df56b4.JPG

Адходы-у даходы ў цяперашні час на ААТ “Гомельскі бялкова-тлушчавы завод” завяршаецца ўжо чацвёртая па ліку маштабная мадэрнізацыя. Пра тое, якія перавагі дае абнаўленне абсталявання, можна меркаваць па наступных лічбах. У 90-х гадах на старой лініі па ўтылізацыі адходаў вытворчасці жывёльнага паходжання ў суткі ўдавалася перапрацаваць не больш за 25 тон сыравіны. Зараз гэты паказчык складае ўжо 100 тон. А з уводам у дзеянне новай лініі, пабудаванай па інвестыцыйнаму праекту, які рэалізуецца сумесна з турэцкімі партнёрамі, магутнасць ўзрасце да 200 тон у суткі.

— Сёння мы вырабляем ўтылізацыю адходаў вытворчасці жывёльнага паходжання ад усяго Гомельскага рэгіёну. Таксама прымаем сыравіну ад буйных пастаўшчыкоў з іншых абласцей Беларусі. Можна сказаць, што дзейнасць нашага прадпрыемства ярка ілюструе вядомы з савецкіх часоў слоган “Адходы – у даходы”, – распавёў дырэктар завода Віктар Невейков.

54d56fb_5fdb.JPG

DSC_2817.JPG

Вытворчасць мясакоснай мукі і тэхнічнага тлушчу ў цяперашні час з’яўляецца прыбытковым і запатрабаваным. Невыпадкова ў іншых рэгіёнах Беларусі ранейшыя ветэрынарна-санітарныя ўтылізацыйныя заводы ахвотна выкупілі інвестары з Германіі і Літвы. Да 90 працэнтаў сваёй прадукцыі яны рэалізуюць за мяжу. На Гомельскім бялкова-тлушчавым заводзе пайшлі іншым шляхам. Прадпрыемства не перайшло ў прыватную ўласнасць, а замежныя інвестары прыцягваюцца як партнёры ў сумесных праектах.

s6v45fr4r.JPG

Такім чынам, застаючыся дзяржаўным прадпрыемствам, завод накіраваны, перш за ўсё, на задавальненне запытаў унутранага рынку і садзейнічанне айчынным сельгасарганізацыям, якія займаюцца жывёлагадоўляй і птушкагадоўляй. Адпускная цана прадукцыі для беларускіх прадпрыемстваў істотна ніжэй, чым для замежных. Але, нягледзячы на гэта, завод працуе з прыбыткам і паспяхова папаўняе валютныя запасы краіны.

– У мінулым годзе на экспартных пастаўках мы зарабілі каля 2 мільёнаў еўра. Супрацоўнічаем з прадпрыемствамі з Швецыі, Сінгапура, Расійскай Федэрацыі. З уводам у дзеянне новага абсталявання атрымаем магчымасць яшчэ больш нарасціць аб’ёмы экспарту — – растлумачыў Віктар Невейкаў.

За добрую працу-годная зарплата на сёння сярэдняя заработная плата на Гомельскім бялкова-тлушчавым заводзе-адна з самых высокіх па раёне: яна
складае 2000 рублёў. Нягледзячы на тое, што праца на прадпрыемстве няпростая і спецыфічная, калектыў тут стабільны. Многія людзі працуюць на заводзе не
адно дзесяцігоддзе. Напрыклад, слесар кацельні Васіль Шэшка аддаў роднаму прадпрыемству каля 40 гадоў. Не пакінуў яго ў часы крызісу, а цяпер задаволены
яго абнаўленнем.

– Завод стаў прыгожым, сучасным. Магутнасці вытворчасці пастаянна нарошчваюцца. Працай на такім прадпрыемстве можна ганарыцца. А для нас самае каштоўнае тое — што тут умеюць клапаціцца пра людзей, – кажа Васіль Міхайлавіч.

Словы аб уважлівым стаўленні да працоўнага калектыву і сваім ветэранам пацвярджае старшыня прафкама прадпрыемства Алена Пацеева.

— У нашым калектыўным дагаворы падрабязна прапісаны ўсе сацыяльныя гарантыі і меры матэрыяльнага стымулявання. Улічаныя практычна ўсе жыццёвыя сітуацыі, пры якіх людзям можа спатрэбіцца падтрымка: ад падрыхтоўкі дзяцей да школы да набыцця дарагіх лекавых сродкаў. Адно з апошніх дапаўненняў у калектыўную дамову тычыцца аказання матэрыяльнай дапамогі работнікам, якія выхоўваюць дзяцей-інвалідаў або дзяцей з цяжкімі захворваннямі — – адзначае прафсаюзны лідар.

Ветэранаў завода абавязкова віншуюць са святамі і юбілеямі, дапамагаюць ім з закупам сельгаспрадукцыі, аказваюць матэрыяльную дапамогу ў выпадку цяжкага захворвання.

На прадпрыемстве забяспечаны аптымальныя ўмовы працы, вялікая ўвага надаецца прапагандзе здаровага ладу жыцця. Напрыклад, кампенсуецца кошт наведвання спартыўна-аздараўленчых аб’ектаў і санаторнага лячэння. А не паляць або кінулі паліць работнікі матэрыяльна заахвочваюцца.

Вернасць сваёй справе і вера ў лепшае дапамаглі яго калектыву выстаяць у няпростыя часы, а затым вывесці працу свайго прадпрыемства на якасна новы
узровень. Наперадзе-новыя планы і перспектывы, а дасягнуць задуманага, як заўсёды, дапаможа высокі прафесіяналізм і добрасумленную працу.

КАМПЕТЭНТНА
Уладзіслаў Макіеўскі, начальнік аддзела эканомікі Гомельскага райвыканкама:

– Гомельскі раён традыцыйна з’яўляецца прывабным для інвестараў, улічваючы яго ўдалае месцазнаходжанне, добры эканамічны і прыродны патэнцыял.

З інвестыцыйных праектаў, якія рэалізуюцца на тэрыторыі раёна ў цяперашні час, хачу адзначыць найбольш маштабныя. Сярод іх-будаўніцтва завода па вытворчасці паліўных пелет у Калінінскім лясніцтве Гомельскага вопытнага лясгаса, які дазволіць пашырыць лінейку экспартных паставак.

Унікальным для ўсёй Гомельскай вобласці стане новы жывёлагадоўчы комплекс ААТ “сцяг радзімы”, які будуецца ў Чарацянцы. Менавіта тут будуць ужытыя новыя тэхналогіі да арганізацыі кармлення жывёл, Удасканаленая сістэма навозоудаления і іншыя новаўвядзенні.

Завяршаюцца работы па пракладцы на тэрыторыі Гомельскага раёна ўчастка магістральнага нафтаправода “Гомель-горкі”, які пасля аб’яднае нафтаправоды “Унеча-Полацк” і “Унеча-Мазыр-Адамава” і зможа прапампоўваць да 6 мільёнаў тон нафты ў год.

Істотна палепшыць транспартную інфраструктуры раёна і абласнога цэнтра дапаможа рэканструкцыя дарогі Н-4090 «паўночна-заходні абыход г.Гомеля». Таксама адзначу, што ў перспектыве намячаецца будаўніцтва яшчэ аднаго важнага аб’екта — зоны чакання з укараненнем сістэмы электроннай чаргі транспартных сродкаў для ўезду ў аўтадарожны пункт пропуску «Новая Гута».

https://sozhnews.by